article

مسواک برقی یا دستی؟

مسواک برقی یا دستی؟

مزایای مسواک برقی:

به نظر شما مسواک برقی یا دستی؟

کسانی که آرتوروز یا مشکلات حرکتی در دست هستند استفاده از آن راحت است.

تایمر دارد و رعایت قانون دو دقیقه در آن راحت تر است.

در حذف پلاک و جلوگیری از بیماری پریودنتال یا همون بیماری لثه موثر تر از مسواک دستی هستند.

بعضی فکر میکنند با فشار آوردن مسواک به دندان ,دندان تمیز تر و سفید تری خواهند داشت در صورتی که این مساله باعث تحلیل لثه ایجاد حساسیت در دندان و … میشود اما با مسواک برقی این مشکل وجود ندارد و در صورت فشار بیش از حد دستگاه از حرکت می ایستد.

مسواک برقی برای کودکان مشوقی است که بدون کمک و نیاز به والدین دندان های خود را مسواک بزنند.

با این حال، توصیه می شود هنگام مسواک زدن بر کودکان خود نظارت داشته باشید تا مطمئن شوید خمیر دندان خود را بیرون می اندازند و آن را نمی بلعند.

دانشمندان دریافتند افرادی که از مسواک برقی استفاده می کنند، در مقایسه با افرادی که از مسواک دستی استفاده می کنند، لثه های سالم تری دارند، پوسیدگی دندان کمتری دارند و همچنین دندان های خود را برای مدت طولانی تری حفظ می کنند.

یافته‌های بیشتر از مجله پریودنتولوژی بالینی نشان می‌دهد که مسواک‌های برقی 22 درصد کاهش لثه و 18 درصد پوسیدگی دندان کمتر در طول دوره 11 ساله دارند.

موهای مسواک برقی با ارتعاش یا چرخش به شما کمک می کنند تا پلاک را از دندان ها و لثه های خود پاک کنید. لرزش اجازه می دهد تا هر بار که مسواک خود را روی دندان های خود حرکت می دهید، حرکات با جزییات بیشتری دندان های شما را تمیز کند

یک تایمر تعبیه شده در یک مسواک برقی می تواند به شما کمک کند دندان های خود را به اندازه کافی مسواک بزنید تا به اندازه کافی پلاک را از روی دندان ها و لثه های خود پاک کنید.

وقتی زمان یک مسواک جدید فرا می رسد، در بسیاری از موارد فقط باید سر مسواک برقی را جایگزین کنید، بنابراین ممکن است کمتر از دور انداختن یک مسواک دستی کامل باشد.

همه بچه ها علاقه ای به مسواک زدن ندارند. اگر مسواک برقی برای کودک شما جذاب‌تر باشد، می‌تواند به تمیز کردن دهان و ایجاد عادات سالم کمک کند.

حتی اگر مسواک های برقی ممکن است زباله کمتری تولید کنند، به دلیل نیاز به برق یا باتری، نسبت به مسواک های دستی کمتر دوستدار محیط زیست هستند.

کارشناسان موهای نرم و سر مسواک کودک را برای کودکان توصیه می کنند.در نتیجه مسواک برقی مخصوص کودکان باید برای آنها تهیه شه که با ویژگی های مناسب کودکان سازگار باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *